Nasze projekty

Projekt „Bądź Eko-Logiczny” realizowany w latach 2020-2022 w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER)

Celem projektu było przeprowadzenie serii działań: happeningów, szkoleń, konkursów, pokazów, wykładów i warsztatów dla mieszkańców Zalasowej i Gminy Ryglice, podczas których uczestnicy spotkań zapoznali się z zasadami postępowania w życiu codziennym zmierzającymi do wyrobienia nawyków przyjaznych środowisku i realnego ograniczenia produkcji śmieci i zużycia plastiku oraz używania środków chemii gospodarczej i rolnej. Aby te działania wdrożyć należało opracować metody przekazywania wiedzy i umiejętności z zakresu ochrony środowiska i propagowanie pro – ekologicznych schematów postępowania wśród mieszkańców. Udział w zagranicznych kursach i poznawanie metod przekazywania wiedzy z zakresu ochrony środowiska pozytywnie wpłynął na zdobycie nowych kompetencji osób zaangażowanych w realizację projektu i pozwolił na opracowanie i przeprowadzenie działań, które są obecnie kluczowe nie tylko dla naszej miejscowości, ale także dla środowiska globalnego. Realizacja projektu pobudziła przedsiębiorczość społeczną, której rezultatem jest zmiana sposobu postępowania mieszkańców. Po analizie SWOT dokonanej przez Zarząd nowe kwalifikacje zdobyte podczas mobilności zwiększyło ich motywację oraz wpłynęło na jakość działalności naszej Organizacji.schematy postępowania pojedynczych osób mają realny wpływ na środowisko. Ufamy, że zmiany zapoczątkowane w małym środowisku dadzą efekt motyla. Dlatego opracowaliśmy plan działań długofalowych i kontynuujemy ich wdrażanie, aby wypracować w naszym społeczeństwie nawyki przyjazne środowisku. W tym celu wykwalifikowaliśmy grupę 35 naszych członków,
którzy są odpowiedzialni za realizację wszystkich działań przy wsparciu pozostałych członków i we współpracy z instytucjami partnerskimi z terenu naszej gminy i powiatu oraz we współpracy z partnerami z Finlandii, Norwegii, Turcji oraz Hiszpanii. Szkolenia przeprowadzone przez partnerów wskazanych we wniosku dotyczyły sposobów i metod przekazywania wiedzy i prowadzenia szerokich akcji informacyjnych i edukacyjnych związanych z celem projektu. Świadomość ekologiczna oraz cykl opracowanych i wdrożonych działań skutecznie wpływają na postawy i zachowania naszych mieszkańców, a raz zdobyte umiejętności nie tylko są kontynuowane, ale także przekazywane kolejnym pokoleniom. Nabyte kompetencje członków Stowarzyszenia pozytywnie wpływają na jakość podejmowanych działań i motywują do podejmowania dalszych inicjatyw.

Świadomość globalnego ocieplenia i zmian klimatycznych nie jest pustym sloganem, a schematy postępowania pojedynczych osób mają realny wpływ na środowisko. Ufamy, że zmiany zapoczątkowane w małym środowisku dadzą efekt motyla. Dlatego opracowaliśmy plan działań długofalowych i kontynuujemy ich wdrażanie, aby wypracować w naszym społeczeństwie nawyki przyjazne środowisku. W tym celu wykwalifikowaliśmy grupę 35 naszych członków,
którzy są odpowiedzialni za realizację wszystkich działań przy wsparciu pozostałych członków i we współpracy z instytucjami partnerskimi z terenu naszej gminy i powiatu oraz we współpracy z partnerami z Finlandii, Norwegii, Turcji oraz Hiszpanii. Szkolenia przeprowadzone przez partnerów wskazanych we wniosku dotyczyły sposobów i metod przekazywania wiedzy i prowadzenia szerokich akcji informacyjnych i edukacyjnych związanych z celem projektu. Świadomość ekologiczna oraz cykl opracowanych i wdrożonych działań skutecznie wpływają na postawy i zachowania naszych mieszkańców, a raz zdobyte umiejętności nie tylko są kontynuowane, ale także przekazywane kolejnym pokoleniom. Nabyte kompetencje członków Stowarzyszenia pozytywnie wpływają na jakość podejmowanych działań i motywują do podejmowania dalszych inicjatyw.

W ramach realizacji projektu: przeprowadziliśmy rekrutację uczestników mobilności; zorganizowaliśmy 4 wykłady dla mieszkańców z tematyki dotyczącej ochrony środowiska; w centrum miejscowości kupiliśmy i ustawiliśmy pojemnik do zbierania nakrętek plastikowych i od marca 2020 roku zebraliśmy ponad tonę plastiku, który przekazaliśmy na cele charytatywne; zorganizowaliśmy happening we współpracy z lokalnymi przedsiębiorstwami i organizacjami: uszyliśmy ponad 1800 sztuk wielorazowych woreczków z firanek, które w ramach zbiórki otrzymaliśmy od mieszkańców. Woreczki wraz z ulotką edukacyjną były dostępne bezpłatnie w każdym sklepie na terenie naszej miejscowości, nagraliśmy 2 webinary, które są dostępne na naszej stronie i w naszych social mediach; zorganizowaliśmy piknik ekologiczny, w którym uczestniczyło ponad 300 osób; posadziliśmy 1000 drzew w lesie – po uzgodnieniu tego zadania z parafią; opracowaliśmy ulotki edukacyjne; wykonaliśmy rollup, 9 członków Stowarzyszenia uczestniczyło w szkoleniach zagranicznych; 18 członków uczestniczyło w zajęciach typu „job shadowing” w organizacjach partnerskich; nawiązaliśmy współpracę z Branżową Organizacją Odzysku w Tarnowie; zorganizowaliśmy konkurs wiedzy ekologicznej.

Rezultaty projektu:
– podniesienie kompetencji członków Stowarzyszenia uczestniczących w szkoleniach zagranicznych oraz zajęciach typu „job shadowing”,
– większa motywacja do podejmowania inicjatyw
– zbiórka nakrętek plastikowych i baterii dostępna dla wszystkich bez limitów czasowych,
– trwa wdrażanie (jest to proces) opracowanego planu działań skierowanych skierowanych do mieszkańców naszej wsi i Gminy, którego skuteczność pozwoli na zmianę sposobu myślenia i wypracowanie nawyków sprzyjających ochronie środowiska,
– ograniczenia produkcji śmieci z plastiku,
– nawyk oszczędzania wody,
– zwiększenie świadomości ochrony środowiska i wypływu zanieczyszczeń na nasze zdrowie,
– mniejsze zużycie toreb plastikowych,
– czystsze powietrze – zmniejszenie zadymienia i ograniczenie smogu poprzez naukę nowej metody spalania,
– znajomość zasad dotyczących stosowania środków ochrony roślin – tym samym czystsza gleba,
– zapoznanie z alternatywnymi źródłami energii,
– zapoznanie z metodami wykorzystania naturalnych metod czyszcząco – piorących,
– uzyskanie opinii dla całej miejscowości jako centrum działań przyjaznych środowisku,
– zaangażowanie ponad 50 osób w działania ekologiczne – członkowie Stowarzyszenia są liderami wśród najbliższego otoczenia.

Odnośniki:

http://zalasowa.pl/promocja-projektu-badz-eko-logiczny/
http://zalasowa.pl/promocja-projektu-badz-eko-logiczny/
http://zalasowa.pl/promocja-projektu-badz-eko-logiczny/
http://zalasowa.pl/14486-2/
http://zalasowa.pl/dobra-wiadomosc-dotarlo-serce-na-plastikowe-nakretki/
http://zalasowa.pl/14509-2/
http://zalasowa.pl/serce-na-nakretki/
http://zalasowa.pl/sprzatanie-zalasowej-6/
http://zalasowa.pl/akcja-szycia-woreczkow-po-raz-drugi/
http://zalasowa.pl/eko-worki-z-firan/
http://zalasowa.pl/zalasowski-piknik-rodzinny-zakonczony/
http://zalasowa.pl/szkolenie-w-marbelli/
http://zalasowa.pl/sprzatanie-zalasowej-10/
http://zalasowa.pl/szkolenie-miedzynarodowe-w-finlandii/
http://zalasowa.pl/job-shadowing-w-oslo/
http://zalasowa.pl/czlonkowie-stowarzyszenia-w-turcji/

Projekt Erasmus+

Zapraszamy na stronę projektu / Visit the project`s website:


http://thebasicskills.net

KA2 STRATEGIC PARTNERSHIP IN THE FIELD OF ADULT EDUCATION

CONTEXT
Programme: Erasmus+
Key Action: Cooperation for innovation and the exchange of good practices
Action: Strategic Partnerships
Field: Strategic Partnerships for adult education
Main objective of the Project: Development of Innovation
Project Start Date: 01-12-2017
Project End Date: 30-11-2019 (24 months)

PRIORITIES OF THE PROJECT:
Intercultural/intergenerational education and (lifelong) learning
Inclusion – equity
ICT – new technologies – digital competences

PROJECT PARTNERS:
Turkey, Spain, Poland, Holland, Romania

SUMMARY
Education is widely accepted as „the process of nurturing the personality of the person” and „investment in human resources”. Education involves the creation of behavioral changes, that is to say, current learning, not only in the case of formal education, but also in non formal and informal education.

Lifelong learning is a skill that individuals have to have in order to keep their lives on good terms. Individuals with this ability can access any kind of opportunity that they meet in their lives. The European Union refers to lifelong learning as „all of the educational activities aimed at developing knowledge, skills and competences”.

Social skills are the most important and functional skills for individuals to live effectively and independently in society. It is very important to have social skills, to establish positive relationships, to maintain these relationships and to get positive feedback among people for the individuals.

The Educational studies have been accelerated to offer quality educational activites to children, youth and adults in order to gain the knowledge, value and skills needed in 21. Century.

It is pointed out the potential contribution of education and training for a smart, sustainable and inclusive growth in the European 2020 strategy. The development and augmentation of qualified education will be facilitated by the increase of international cooperation.

Our project includes interactive e-learning modules based on informal and non formal teaching techniques that enable adults to improve their social and adaptation skills, to change their attitudes and behaviors both in personal development and participation in balanced social and cultural development.


Our Project addresses the following mutually reinforcing goals:

  • To increase the number of adults with knowledge, good manners, social skills and competence to contribute to social welfare and harmony,
  • To give the opportunity to adults to improve their attitude, understanding and trait for their own self-actualization,
    Our project has been prepared to ensure that individuals from all walks of life especially for disadvantaged groups (disability, inadequate income, inadequate education, geographical barriers, cultural barriers, immigrants, refugees, etc.) to be able to access equal educational opportunities.
  • In addition, our Project includes international partnership to support mutual exchanges for educational cooperation at international level, remove obstacles, encourage innovation in education and contribute to common educational policy areas.

Spotkanie podsumowujące w Turcji:
http://zalasowa.pl/spotanie-erazmus-w-turcji/

Spotkanie warsztatowe w Hiszpanii
http://zalasowa.pl/spotkanie-warsztatowe-w-ramach-projektu-erasmus/

Spotkanie w Konstancie
http://zalasowa.pl/erasmus-rumunia/

Spotkanie w Amsterdamie
http://zalasowa.pl/erasmus-stowarzyszenie-zalasowian-warsztaty-miedzynarodowe-w-holandii/

Spotkanie w Zalasowej
http://zalasowa.pl/erasmus-zalasowej-ponownie/

Pierwsze spotkanie w Ankarze
http://zalasowa.pl/spotanie-erasmus-w-turcji/

Zapraszamy do odwiedzenia stron projektu:

Partnerzy Stowarzyszenia Zalasowian:

Translate »