Koło Gospodyń Wiejskich

Koło Gospodyń na wyjeździe do Kazimierza Dolnego

Koło Gospodyń na wyjeździe do Kazimierza Dolnego.

Rankiem skoro świt wyjechaliśmy z Zalasowej na kolejną wycieczkę krajoznawczą, tym razem do Kazimierza nad Wisłą, miasta zwanego perłą renesansu. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od uroczego rynku  z pięknymi kamieniczkami,  na środku  którego znajduje się drewniana studnia. Najbardziej jednak przykuwa wzrok z bogactwem dekoracji rzeźbiarskich  kamienica braci Przybyłów z św. Mikołajem i Krzysztofem ich patronami. Spacerkiem wspięliśmy się na Górę Trzech Krzyży  skąd roztacza się najpiękniejszy widok na Kazimierz ,na pewno o każdej porze roku. Warto było zobaczyć zamek wzniesiony przez Kazimierza Wielkiego w XIV w., a dziś odremontowany dla zwiedzających, skąd widać dobrze miasto, a także  zachowaną basztę. Schodząc z zamku weszliśmy do kościoła farnego położonego na stoku wzgórza a  wspaniale górującego nad miastem. Pierwszy kościół murowany w stylu gotyckim,  wzniesiony był przez Kazimierza Wielkiego, ale niszczyły go pożary,  wojny i  musiał być często odbudowywany. Ołtarze – co mało się spotyka – posiadają dekoracje z kurdybanu (rzeźba w skórze), a zabytkowe piękne  organy pochodzą z roku 1620.

Meleksami dotarliśmy do Wąwozu Korzeniowego wyżłobionego w ziemi lessowej, rzadki widok. Po obiedzie odbyliśmy rejs statkiem po Wiśle, po obu stronach rzeki ukazywały się piękne widoki, którymi cieszyliśmy nasze oczy, a mewy towarzyszyły nam fruwając  nad naszymi głowami do końca rejsu . Wracając do Zalasowej czas w autokarze umilał nam Adolf z naszą Tosią. Za wspaniałą wycieczkę należą się podziękowania naszej Grażynce  a wszystkim uczestnikom, także młodzieży za dyscyplinę i miłą atmosferę.